سفر سه روزه به اصفهان
بازدیدها: 2203

برنامه سفر سه روزه به اصفهان (۱۴۰۲)

در حافظه‌ی هر ایرانی، خاطره‌ای از اصفهان ثبت شده است و یا حداقل میل و شوقی برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی وجود دارد.

انگار که دیدن این شهر برای ما ایرانی‌ها جزو الزامات زندگی به حساب می‌آید و اگر بفهمیم کسی از اطرافیانمان تاکنون هیچ تجربه‌ای از سفر و گردش در اصفهان نداشته، بسیار متعجب می‌شویم.

پس شما هم به احتمال زیاد برنامه‌ای برای سفر به اصفهان خواهید داشت و به دنبال فرصتی چند روزه برای بازدید از این شهر میگردید.

“ندیدن شهری با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان، با آن همه آثار معماری و هنری فاخر که در مرکز ایران قرار گرفته و دسترسی به آن هم با هر وسیله‌ای بسیار راحت است، واقعا حسرت بزرگی دارد!”

پیش‌ از این برنامه سفر یک روزه به اصفهان را تقدیمتان کرده بودیم، حال اگر کمی فراغ بال داشته باشید و برای یک سفر سه روزه به اصفهان برنامه داشته باشید:
گروه هتل‌های آسمان این افتخار را دارد که بهترین راهنمای سفر شما باشد… با ما همراه باشید!

روز اول سفر سه روزه به اصفهان:

  • صرف صبحانه در هتل ستاره
  • پیاده روی تا میدان نقش جهان
  • بازار گردی
  • خرید صنایع دستی
  • استراحت در کافه‌های اطراف میدان
  • صرف بریانی و ناهار در رستوران‌های نزدیک 
  • بازدید از پل خواجو در شب

برای یک سفر سه روزه به اصفهان، اولین مسئله انتخاب هتل و محل اقامت است. با توجه به زمان محدودی که برای سفر خود در اختیار دارید، پیشنهاد ما به شما این است که هتلی را انتخاب کنید که به جاذبه های نصف جهان نزدیک باشد و زمان زیادی را صرف رفت و آمد در ترافیک شهر نکنید.

به این منظور هتل ستاره انتخاب مناسبی است که تنها چند قدم تا میدان نقش جهان فاصله دارد.

هدف اصلی شما از رفتن به یک سفر تفریحی، استراحت و خوش گذرانی است پس لازم است تا جای ممکن خستگی ناشی از رفت و آمدها را کاهش دهید. از هتل ستاره تا میدان نقش جهان تنها ۳ دقیقه پیاده روی دارید !

اقامت در هتل ستاره این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پس از صرف صبحانه سلف سرویس، گشت و گذار خود را از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بنای شهر شروع کنید: میدان نقش جهان!

این میدان و بناهای داخلش یعنی مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو، بازار قیصریه و بازار صنایع دستی در سال ۱۳۵۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیدند.

عالی قاپو- میدان نقش جهان عالی قاپو- میدان نقش جهان مسجد شیخ لطف الله- میدان نقش جهان مسجد شیخ لطف الله- میدان نقش جهان

بنابراین هرگز نقش جهان ندیده اصفهان را ترک نکنید، اما اگر (به اشتباه) این کار را کردید لطف کنید به کسی نگویید، چون ممکن است شما را مسخره کند!

سه روز که هیچ، اگر کسی فقط سه ساعت در اصفهان باشد و بتواند فقط یک جا را برای گشتن انتخاب کند، آن انتخاب قطع به یقین میدان نقش جهان خواهد بود.

در مسیر میدان نقش جهان چشمتان بیکار نخواهد نشست و در راه از بازدید بازارهای صنایع دستی بی نصیب نخواهید بود و اگر اهل خرید باشید، چه جایی بهتر از اصفهان برای خرید کلکسیونی از هنرهای فاخر ایرانی که می‌تواند یک یادگاری برای شما و آشنایانتان باشد.

بازار نقش جهان

اگر در حین گشت و گذار خود از زبان مردم محلی اصفهان واژه‌ی «میدون» را شنیدید، تعجب نکنید! آن‌ها منظورشان همین میدان نقش جهان است.

میدان یک اسم عمومی است ولی در میان مردم اصفهان خاص است و فقط اشاره به میدان نقش جهان دارد!

«میدون» آنقدر جذابیت دارد که به راحتی کل یک روز شما را به خودش مشغول کند.

فقط کافیست ساعت خود را نگاه کنید، از یک جای آن شروع کنید و شروع کنید به دور زدن دور میدان و به جای اولیه‌ی خود بازگردید و دوباره ساعت خود را نگاه کنید… آن وقت خواهید دید بدون اینکه متوجه زمان شوید چندین ساعت گذشته است!

پس از چند ساعت، خستگی شما از یک بازدید پر هیجان قابل پیش بینی خواهد بود. حالا وقتش رسیده که برای استراحت و صرف میان وعده یا نوشیدنی سری به کافه‌های اطراف میدان هم بزنید.

بعضی از این کافه ها خودشان جزو جاذبه‌های شهر هستند و خوراکی‌های مخصوص اصفهان را هم سرو می‌کنند، مانند: سفره خانه آزادگان یا همان چاه حاج میرزا (که لازم است با لهجه‌ی غلیظ اصفهانی به صورت: “چَحژمیزا” خوانده شود!)

چاه حج میرزا سفره خانه ایست کوچک اما بسیار ویژه و خاص!

چاه حج میرزا اصفهان
چاه حج میرزا

در این کافه می‌توانید علاوه بر خوراکی‌های رایجی مثل آب هویج بستنی که در لیوان‌هایی بسیار بزرگ سرو می‌شود، دسر مخصوص اصفهان یعنی دوغ و گوشفیل را هم امتحان کنید.

شاید این ترکیب به نظرتان کمی عجیب بیاید اما ادغام مزه‌های ترش و شیرین و طبیعت گرم و خنک، طعم بی نظیری ساخته است که اگر آن را امتحان نکنید، خودتان ضرر می‌کنید!

از دیگر کافه های اطراف میدان نقش جهان هم می‌توان به کافه میدون، کافه لمیز، کافه رادیو، کافه قیصریه و … اشاره کرد که همگی در نوع خودشان جذاب اند.

پس از صرف میان وعده، حال در حاشیه‌های میدان به گشت و گذار خود ادامه دهید تا به عجایبی برسید مثل محوطه‌ی پشت مسجد شیخ لطف الله و تکیّه‌ی آن، کوچه‌ها و خانه‌های شگفت انگیز قدیمی و دیگر چیزهای که بهتر است خودتان کشفشان کنید!

حال دیگر وقت نهار است! حتی فکرش را هم نکنید که به اصفهان بروید و غذای مخصوص و معروف این شهر را امتحان نکنید: بریانی سنتی اصفهان!

بریانی سنتی اصفهان
بریانی سنتی اصفهان

برای صرف بریانی و ناهار هم باز در همان منطقه گزینه‌های خوب زیادی پیش روی شماست: رستوران سنتی هتل ستاره، عمارت نمکدان، سفره خانه نقش جهان، بریانی اعظم (شعبه خیابان تختی) و …

 

برای روز اول به نظر کافی است ! برای یک سفر سه روزه به اصفهان، خیلی نمی‌توان برنامه را سخت گرفت و برای اینکه پل خواجو را هم با انرژی کافی در شب ببینید، با میدان خداحافظی کنید و چند صباحی را در هتل به استراحت مشغول شوید!

قدم زدن‌های پل خواجو در شب صفای بیشتر و دیگری دارد. مگر آن که فصل سرما باشد و سوز سرمای آنجا شما را اذیت کند که البته آن هم حال لذت بخش خود را دارد.

امیدواریم برنامه‌ی سفرتان را وقتی چیده باشید که زاینده رود جاری باشد و منظره‌ی پل زیبای خواجو بدون زاینده رود شما را غمگین نسازد…

روز دوم سفر سه روزه به اصفهان:

  • صرف صبحانه در هتل آسمان
  • پیاده روی در پارک های حاشیه زاینده رود و قدم زدن تا سی و سه پل
  • ادامه مسیر از چهارباغ و گردش در محل 
  • ناهار در رستوران شهرزاد 
  • نگاهی به مدرسه چهارباغ و هتل عباسی 
  • ادامه مسیر به سمت چهلستون و سپس مسجد جامع اصفهان

فرقی نمی‌کند در سفر سه روزه به اصفهان کجا اقامت دارید٬ به هر حال نباید صبحانه‌ی مفصل هتل آسمان را از دست دهید! بوفه‌ی سلف سرویس صبحانه‌ی هتل آسمان به گواهی نظرسنجی‌ها بین مردم اصفهان یکی از کاملترین و جذاب‌ترین‌هاست.

asemanhotel

اگر اهل پیاده روی هستید، پس از صرف یک صبحانه‌ی مفصل در هتل آسمان، به پارک‌های حاشیه زاینده رود بروید و با طی مسافتی حدود ۱۵ دقیقه، علاوه بر هضم صبحانه‌ی خود، از منظره‌ی زیبای زاینده رود لذت ببرد و به سی و سه پل برسید.

پس از گشت و گذار در سی و سه پل، مسیر خیابان چهارباغ عباسی را پیش بگیرید.

این گذر تاریخی مدتهاست که به پیاده روی اختصاص داده شده و همین رسم هم به جذابیتش اضافه کرده است و حال نیز چند سالی است که با تصمیم شهرداری اصفهان، تردد اتومبیل‌ها در این مسیر ممنوع شده است و پیاده رویی بزرگ و امن به ارمغان آورده شده است.

کافه ون‌های شلوغ، دوچرخه سوارها، مغازه‌های رنگارنگ و بناهای سنتی به جای مانده از دوره‌های تاریخی مختلف، شما را ساعت‌ها به خودش مشغول خواهد کرد.چهارباغ عباسی

در حین قدم زدنتان می‌توانید به مدرسه چهارباغ هم سری بزنید. همچنین فرصت خوبی است که به هتل عباسی هم نگاهی بیندازید. این هتل قدیمی‌ترین هتل جهان است و مانند یک موزه‌ی پر از هنر، کلکسیونی از آثار فاخر معماری را در خود دارد.

مسیر چهارباغ عباسی را تا دروازه دولت که بروید و برگردید، به احتمال زیاد وقت نهار خواهد بود و فرصت خوبی دارید که نهار خود را در یکی از رستوران‌ها یا غذاخوری‌های پر سابقه‌ی اصفهان میل نمایید.

پیشنهاداتی که ممکن است زیاد آن‌ها را بشنوید به این شرح است: رستوران شهرزاد، ساندویچی اسمال، بریانی اعظم و…

پس از طی مسیر جذاب گذر چهارباغ عباسی به عمارت چهلستون بروید. تا اینجا پیاده روی مفصلی انجام داده‌اید و بهتر است با خودرو راه مسجد جامع را پیش بگیرید. مسجد جامع یا مسجد جمعه اصفهان هم یکی دیگر از آثار ثبت شده‌ی یونسکو است که در سال ۱۳۹۰ به ثبت رسید.

مسجد جامع عباسی در قرن دوم هجری بنا شده و مجموعه‌ای فاخر از هنرهای معماری ایرانی- اسلامی را در خود جای داده است، بنابراین فرصت دیدنش را در سفره سه روزه به اصفهان از دست ندهید!

روز سوم سفر سه روزه به اصفهان:

  • صبحانه در هتل یا کافه‌های محله جلفا
  • پیاده روی در محله و بازدید کلیساهای وانک و بیت لحم 
  • صرف ناهار در رستوران گردان هتل آسمان
  • حرکت به سمت مراکز خرید چهارباغ بالا 
  • حرکت به سمت سیتی سنتر و گردش در مجموعه
  • تماشای فیلم در سینما
  • تفریح در شهربازی
  • صرف شام در یکی از فودکورت های اصفهان

زمان لحظه به لحظه در حال تنگ شدن است و وقت آن رسیده است که برنامه را برای رسیدن به بیشترین بازدهی فشرده‌تر کنیم. برنامه‌ی روز سوم سفر سه روزه به اصفهان را مو به مو اجرا کنید تا خاطره‌ی آن در عمق جان شما ثبت گردد!

اگر تصور کرده‌اید که اصفهان شهریست که فقط بنای تاریخی و مسجد و آثار هنری سنتی فاخر دارد، با برنامه ی پیشنهادی روز سوم سفر سه روزه به اصفهان ما نظرتان عوض خواهد شد!

پس از دو روز گردش در دل تاریخ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی، پیشنهاد ما این است که روز سوم سفر سه روزه به اصفهان توأم با ادامه دادن به گردش‌های تاریخی، با گردش در فضاهای مدرن‌تر به پایان برسانید.

به هر حال ما دلمان نمی‌آید شما را در سفر سه روزه به اصفهان از دیدن یکی از زیباترین محله های اصفهان و ایران محروم کنیم؛ یعنی محله جلفا !

محله جلفا اصفهان
محله جلفا- سفر سه روزه به اصفهان

می‌دانیم که صبحانه‌ی هتل آسمان آنقدر به دلتان چسبیده که دلتان بخواهد مجدد آن را تکرار کنید و ما هم نمی‌توانیم جلوی شما را بگیریم، اما پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدای صبح به محله‌ای بروید که پر از کافه و رستوران‌های منحصر به فرد است و می‌تواند یک گزینه فوق العاده برای صرف صبحانه باشد.

به این ترتیب صبحتان را با گردش در محله جلفا آغاز کنید. محله‌ای که از دیرباز تاکنون اقامتگاه ارامنه‌ای بوده است که در صلح و آسایش در کنار دیگر ایرانیان زندگی می‌کنند.

همین که گردش خود را آغاز کنید، به احتمال زیاد به مجسمه‌ی اسقفی خواهید رسید که رو به روی آن یکی از بناهای مجلل مجله ارامنه اصفهان قرار دارد؛ کلیسای پر از شگفتی وانک!

شما می‌توانید با مراجعه به سایت کلیسای وانک از ساعات و روزهای تعطیلی، هزینه‌ی ورودی و همچنین اطلاعات بناهای دیدنی دیگر محله‌ی ارامنه اصفهان از جمله کلیسای بیت اللحم، گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو و … آگاه شوید.

روزهای تعطیلی کلیسا وانک
روزهای تعطیلی کلیسا وانک

در ادامه‌ی سفر سه روزه به اصفهان پس از دیدن آخرین بناهای تاریخی شهر، دیگر وقت آن رسیده که راه جاذبه های مدرن را پیش بگیرید.

اما حالا که ممکن است با پیشنهاد ما، صرف صبحانه‌ی مجدد در هتل آسمان را از دست داده باشید، گزینه‌ی جایگزینی برای صرف نهار شما در یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان را داریم: رستوران گردان هتل آسمان!

در رستوران گردان هتل آسمان می‌توانید هر آنچه که در سفر سه روزه به اصفهان از نزدیک مشاهده کرد‌ه‌اید را حین صرف نهار از نمایی دورتر و با زاویه‌ای ۳۶۰ درجه از بالای بلندترین ساختمان شهر، به نظاره بنشینید.
حال که به اندازه یک سفر سه روزه به اصفهان فرصت دارید، نباید فرصت دیدن منظره‌ی کل شهر اصفهان و گنبدهای افراشته‌اش را از بالای بلندترین ساختمان این شهر از دست بدهید. به خصوص اگر بتوانید همزمان از منویی متنوع غذا میل کنید و منظره کنارتان هم در حال گردش باشد!

پس از صرف نهار به خیابان چهارباغ بالا بروید. خیابانی منتهی به سی و سه پل و در ادامه‌ی چهارباغ عباسی با حال و هوایی مدرن. یک جورهایی چهارباغ بالا آن طرف آب اصفهان است!

در آن جا می‌توانید خرید سفر سه روزه به اصفهان خود را در سه مجتمع متروپل، پارک، اوسان و در آینده‌ای نزدیک عمارت فیروزه انجام دهید.

عمارت متروپل اصفهان
عمارت متروپل- سفر سه روزه به اصفهان

در ادامه‌ی سفر سه روزه به اصفهان به سمت بزرگترین مرکز خرید اصفهان بروید که نقطه عطف سفر مدرن شماست!

مجتمع سیتی سنتر که جزو ۱۰ مجتمع بزرگ دنیا است، با فاصله‌ی کمی بیرون از مراکز پر تراکم شهر قرار دارد و مجموعه ای کامل از هرآنچه یک مقصد گردشگری به آن نیاز دارد را در خود جای داده است و انتخاب ما برای پایان سفر سه روزه به اصفهان شماست.

سینما، شهربازی، مرکز خرید و فروشگاه های برندهای معتبر ملی و بین المللی، موزه، دانشگاه، باشگاه بدنسازی، فودکورت، سالن همایش و سمینار و در آینده‌ای نزدیک یک هتل.

در پایان برنامه سفر سه روزه به اصفهان، برای صرف شام هم چند پیشنهاد داریم. راحت‌ترین گزینه این است که به یکی از دو فودکورت مجتمع سیتی سنتر بروید، اما اگر به شلوغی‌های شهر بازگشتید  می‌توانید این فودکورت ها را هم امتحان کنید:

  • مجموعه مصلی در خیابان مصلی
  • مجتمع راویس در خیابان مرداویج
  • مجموعه فودلند در خیابان دانشگاه
  • مجموعه ۱۹۳ در خیابان آزادگان

ممنون که تا پایان همراه راهنمای ما بودید، به خاطر داشته باشید که نظرات شما راهنمای ادامه‌ی راه ما خواهد بود…

نظرات

  1. چقدر بامزه برنامه ریزیتون رو نوشتین 🤭
    دمتون گرم
    حال کردم

  2. عالی بود در تعطیلات نوروز خیلی کمکم کرد..ممنون از مقاله خوبتون

  3. با درود وعرض ارادت عالی هستین
    وامیدوارم به همین صورت ادامه بدین
    واقعا هتل ستاره بسیار دلنشین وراحته از همه لحاظ 🙏خداوقوت به مدیریت وپرسنل خوب شما👏
    من به چند تا از دوستان معرفی کردم وامدن واز همونجا از من تشکر کردن🤗
    امیدوارم همچنان ادامه راهتون سربلند وموفق باشید

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian